Tuesday, December 27, 2011

ENTRI INI BERBUNYI : Kata kawan tapi....

assalamualaikum....helow!ttoottoottttt!!

dan salam satu malaysia...

subhanallah.....alhamdulillah....Allah hu akbar...

kawan? hurm.... dalam dunia ni ada banyak jenis kawan... ada yang kawan senang, kawan sedih, kawan kedua-duanya, kawan belot tapi dalam banyak-banyak kawan ada jugak yang betul-betul boleh buat kawan... kan?


sepanjang aku hidup...sepanjang aku kenal apa itu erti kawan... macam-macam bende yang aku hadapi... macam -macam jenis yang aku jumpai.. ada yang melukai.. ada yang menggembirakan.. ada yang mengecewakan.. ada juga yang merosakkan...

aku pernah hadapi kawan yang .....


hahha... korang faham kan? yup... kawan tikam belakang... well... alkisahnya.. aku ni seorang yang mudah sangat nak percaya kat orang...so, aku tak dapat baca kalau orang tu nak tipu aku ke, kenekan aku ke..gunakan aku ke..or what... lagi satu..aku ni tak pandai backup diri... aku memang tak pandai.. kalau aku marah kasar-kasar tu... mungkin aku 'try to be' tapi tak jadi pon... so, memang aku ni senang terkenalah...



aku percaya kan kawan.. aku bantu apa yang boleh.. tanpa aku sangka dia salahkan aku untuk apa yang terjadi... dia kenekan aku utuk masuk dalam permainan mereka... dia ambil kesempatan atas aku sementara aku masih melayan diorang sebagai kawan.. aku tak tahu apa yang berlaku dan akan berlaku..aku senyap...aku diam... aku tak tahu apa mereka lakukan... tupp tupp



ada cerita buruk pasal aku... ada yang ketawa pasal aku.. ada yang sampai gelak berguling-guling pasal aku... ada yang tanya aku pada apa yang berlaku... aku pelik bin ajaib... eh, kenapa aku? sedangkan masa tu aku cuba tolong.. aku sedang gembira... tapi kenapa ada yang bertanya soalan yang tak patut pasal aku?



tapi alhamdulillah... aku masih ada kawan yang menyokong... aku masih ada kawan yang membela.. dan alhamdulillah... semuanya terbongkar... aku di pihak yang benar... aku bersyukur... tapi dalam masa yang sama.. aku sedih.. erit sangat hatiku bila aku tanya diri sendiri.. kenapa dengan mereka? kenapa diorang buat macam tu kat aku? aku terlampau lurus sampai orang jadikan aku boneka? atau mereka yang nak bergurau tak bertempat? yang mana satu?



seriously..hatiku perit...aku pernah menangis.. pernah rasa nak benci..pernah rasa nak dendam... tapi itu bukan aku kalau itu yang aku buat... itu bukan aku kalau itu yang aku simpan... jadi..aku biarkan... dan aku maafkan... tapi untuk percaya 100% seperti dulu...mungkin sukar...mungkin terlalu sukar...atau ianya sekadar memerlukan masa.. tak tahu berapa lama..

tapi alhamdulillah....aku dapat terimanya dengan baik...dengan izin Allah... semuanya berakhir... walaupun tak berapa nak berakhir di hati aku.. tapi takpelah... lupakan saja dan mulakan yang baru lebih mudah...walaupun pada mulanya agak sukar bukan? biasalah...kawan aku itu juga manusia.. manusia biasa yang tidak lengkap karakternya... manusia yang serba kekurangan... sedangkan aku juga manusia,.. jadi...daripada aku berdendam tak bertempat.. daripada ku penat memikirkan cara untuk menjatuhkan mereka... maka..labih baik untuk aku biarkan saja mereka.. bukan tugas aku untuk menghukum...



terima kasih kawan... terima kasih untuk segalanya,.. pada kawan yang melukai.. dan juga pada kawan yang buat au banyak tergelak ketawa... having you guys is one of the best part of my life....ok? and... thanks for being my friend... without you... I can't stand here with you...=D



actually... sebelum ni..aku dah buat beberapa entri dah pasal kawan... sebab kawan ni banyak jenis;..dan banyak yang kita boleh cerita... ok, antaranya... *kalau korang nak bacalah kan*

KAWAN, KEKASIH N LAWAN
KAWAN
APALAH KENGKAWAN AKU NEYH

dan lagi satu ni...boleh aku share kat korang sebab aku dapat daripada kaunselor...=D

ADUHAI CINTA

heeee...banyaknya! ok..kalau korang baik.. comel... hensem.. pandai.. dan awesome.. bacalah! hikhik...=D



takpelah..tata korang! sayang korang taw! huhu,,,

8 ORANG COMEL KOMEN DENGAN PENUH PERASAAN:

r-5 said...

entry anda sangat comel saya suka intro entry anda.. jangan risau semua itu ujian dari Allah kita tidak tahu apa yang yang tersirat mahupun tersurat hanya Allah yang tahu.. salam ttoottooot! haha

sLpmEpLz™ said...

ayatnya sungguh puitis :)

SheyPull said...

kadang2 kite tak boleh terlampau baik sgt dengan akwan..nnt dia akn ambil kesempatan atas kite...:)
ape pun...setiap yg berlaku ade hikmahnye... sabr la.


JOM singgah blog saya nak? Ade cite best...Bencana atau Musibah di TERENGGANU?

♥CIK SHA♥ said...

itulah asam garam dalam berkawan..nak tak nak kite kena redha..kalau dapat kawan yg betul2 bagus alhamdulillah..kalau yg ade niat untuk berbuat jahat dan pernah berbuat jahat, kite mohon perlindungan dari Allah..^_^

CSI said...

@r-5

hiheeeee...terima kasih atas nasihat berguna.... saya hargai...=D, tttoootttoooottt juga!

CSI said...

@sLpmEpLz™

oh...ayat kamu juga puitis lorrhh...heeeee...=D

CSI said...

@SheyPull

well...itulah masalahnya... saya lurus kot? heee...jom terjah!

CSI said...

@♥CIK SHA♥

hurm..kan? terima kasih! semuga kita dapat perlindungan dariNya...=D