Tuesday, December 27, 2011

ENTRI INI BERBUNYI : melihat kekurangan, merasai kesempurnaan

assalamualaikum...helow!ttoottoottt!!

dan salam satu malaysia...

subhanallah....alhamdulillah.....Allah hu akbar...


kita dah hidup lebih sepuluh tahun... kita dah buat macam-macam benda..samada benda yang kita buat itu kita suka atau pun kita tak suka pon benda tu... kan? tapi siapalah kita untuk tentukan apa yang perlu or apa yang tak perlu kita buat...kannnn?



kadang-kadang, walaupun kita hidup dengan keadaan yang selesa.. tapi kita masih tak puas hati dengan apa yang kita ada...kita masih tercari-cari apa yang kita takda? dan apa yang kita dah ada? tapi ada jugak kadang-kadang benda dah ada tapi nak carik lain jugak... 

   


kadang-kadang kita terpandang dengan kekurangan orang lain... ataupun kita sendiri cuba lihat dengan kekurangan orang lain...dan kita akan rasa betapa beruntungnya kita... kita akan rasa bersyukurnya kita kerana sekarang kita masih lagi mampun 0nline... sekarang kita masih lagi mampu buka blog...*XD* kita masih lagi boleh bergerak seperti biasa.. tanpa batasan.. 


kita masih lagi boleh berfikir.. dengan akal yang baik...kita masih lagi boleh berkomunikasi... kita masih boleh senyum..kita masih boleh gelak... kita masih boleh marah... eh?


but..ya...manusia...kita hanya manusia... yang tidak sempurna dan tidak akan pernah sempurna.. walaupun kita mahukan semuanya sempurna...tapi setiap itu tetap punyai cacat celanya.. apa pun yang terjadi... kita mestilah bersyukur dan tidak putus asa.....kan?



so....korang....what do you think?


takpelah...tata korang! sayang korang taw! huhu,,,




0 ORANG COMEL KOMEN DENGAN PENUH PERASAAN: