Saturday, February 18, 2012

ENTRI INI BERBUNYI : Jangan lupa..kita akan ada keturunan...

assalamualaikum..helow! ttoottoott!!

dan salam satu malaysia...

subhanallah....alhamdulillah....Allah hu akbar..



why? why? n why? title entri aku kali ni cenggini? *sukahatikulah* hahha... senget... takdelah..aku cuma nak kongsi pendapat aku dengan korang jek...boleh kannnnnnn...............?



boleh! thanks..hoho... oukay...let's start.. korang pernah tak duduk bersembang di satu kelompok yang suka membicarakan tentang orang lain yang tiada kene mengene pon dengan korang... ? pernah? dan mereka membicarakan tentang perkara yang kurang enak didengar.. alah...paham tak? pendek cakap mengumpat lah... punyalah panjang mukadimah...straight to the point kan senang..

ok.... wah..bila bercakap tentang orang lain..punyalah sampai tak ingat dunia kan? *kronik sangat tuh* sampai ada pulak timbul isu fitnah... sebab cerita yang takde pon diada-adakan...ye tak? itu memang dah jadi.. kawan makan kawan tuh... bahaya-bahaya...



why ya tajuk aku " jangan lupa kita ada keturunan...?" sekali lagi...sukahatikulah.. haha... rilek-rilek... i gurau je k..hoho! senget! ok..kita duk sedap-sedap ngata anak orang itu ini itu ini.. sampai boleh aibkan orang tu... jangan lupa ya saudara saudari...kita juga akan ada keturunan sendiri... takut-takutlah pulak kang..tup-tup! nanti...anak kita pulak yang jadi macam yang kita ngumpat tadi... kan naiya tu?



so...kita kene ingat jugaklah... tengah duk syiok-syiok cakap pasal orang lain... fikir sikit masa depan k? fikir sikit...kita akan ada anak, cucu, cicit yang bakal muncul dalam pelbagai hal dan karenah...ok? nanti kita jugak yang tepuk dahi, ye tak?  so, agak-agak ar nak cakap -cakap pasal orang lain tu k... tak nak kahwin? mulut kata taknak..hati kata....?

kadang-kadang aku takut jugak.. sebab kadang -kadang tu boleh jadik kusyuk pulak sembang pasal hal orang... *erti kata lain..menyibuk*.. tapi..kadang-kadang..kene sedar jugak.. nanti..aku taknak pulak anak perangai macam tu... *wah..jauh pemikiran... * senget! aku bukan apa.. syaiton yang direjam ni.. suke sangat goda kita kan? hailoh...



kita pon kadang-kadang cepat sangat tergoda... haish..takut pulak... eh, back .. so, moralnya...jangan duk syiok sangat cakap anak orang sampai boleh memalukan dia k? kang tepercik ke muka sendiri... malu tak terkata kang.... ok?



kita doakan yang terbaik untuk kita semua k...? amin....*eh..dah doa dah?*

takpelah..tata korang! sayang korang taw! huhu,,,

2 ORANG COMEL KOMEN DENGAN PENUH PERASAAN:

fadh leyanie said...

entri ni berunsur nasihat,tapi bila baca sy tergelak ..kenapa sy tergelak*sukahatikulah*..haha :P

CSI said...

@fadh leyanie

thanks coz komen! hehe...tergelak? saya pon tergelak jugak bacanya..kehkehkehhh...=D