Friday, December 2, 2011

ENTRI INI BERBUNYI : pelik aku orang sekarang....?

assalamualaikum..helow! ttoottoottt!!!

dan salam satu malaysia....

subhanallah....alhamdulillah......Allah hu akbar....


ape kene dengan tajuk entri aku kali ni? nak tahu? heheh....meh aku ceciter cinta sket...


aku tak tahu lah ea... kenapa sesetengah orang yang mungkin niatnya nak menegur orang lain untuk kembali ke pangkal jalan, ataupun.. niat nak suruh orang tu tutup aurat.... tapi..kene ke dengan cara macam ni?


" hoi, tutup-tutup lah rambut tu, tak takot ke kene bakar kat akhirat?"


" pakai sexy-mexy, masuk neraka baru tahu!"




ya...aku tahu...niat diorang memang baik..iaitu nak mengingati akhirat...tapi kalau dengan rasa macam tu... bukannya boleh buat orang nak berubah... buat orang rasa menyampah adelah... kita pon bukannya sempurna sangat sampai nak tegur dengan teguran kasar macam tu... kalau boleh, tegurlah dengan baik-baik... dengan elok, lembut..kan lagi bagus? contohnya...

"cantik awak ni... tapi kalau awak pakai tudung lagi cantik, dapat pahala lagi taw...."


dan banyak lagi ayat lain yang lebih bagus yang diorang boleh 'create' sendiri...kan? kalau lah ada orang lain tegur korang dengan ayat kasar macam yang kat atas tadi uh... apa diorang rasa? sakit hati tak? mesti rasa macam nak bagi kaki je kan? kalau aku pun macam tu kot....*wah..ganas*



kita nak tarik orang ke arah kebaikan.. tak boleh kasar-kasar... mesti lembut... sambil kait-kaitkan dengan akhirat.. baru ok.. ni kalau main belasah cakap je... nak tegur tak boleh, marah yang dapat... kan parah tu?


dan lagi satu yang aku tak berapa nak faham kan.. katakanlah...seorang artis ni, semestinya perempuan lah... dia bergandingan dengan pelakon lelaki yang hensem serta digemari ramai... yang peminat-peminta perempuan yang jealous ni.. bolah pulak p maki hamun pelakon perempuan tu...


kutuk pelakon perempuan tu lah apalah.. yang aku tak tahan.. emo semacam apa hal? contonya ea...

" ala...muka kau(pelakon perempuan) dah lah macam 'tut', ada hati nak berlakon dengan. ______"


" eh, buta ke hape ____(pelakon lelaki) yang g pilih perempuan ni kenapa?! tak sesuai langsung! menyampah aku!"






dan banyak lagi lah contohnya ha..sampai aku tak sanggup nak tulis semua...*lagipun ni je yang aku ingat...=P*, ha..boleh pulak kan? padahal pelakon lelaki tu rilek je.. sikit pon tak kenal orang yang kutuk tu agak ah... yang nak cemburu sangat macam pelakon lelaki tu suami dia kenapa? lagipun diorang tu terpilih untuk bergandingan bersama, bukannya main suka berlakon je... pengarah/penerbit yang pilih... so, jangan lah pulak nak salahkan diorang....ok? sabar ye? =)


hurm... takut pulak aku sekarang, kalau aku salah cakap kat fb ke, ape ke.. kang aku kene serang free-free camtu je... kalau ada apa-apa masalah... selesaikan lah elok-elok k? bawa bincang... kalau marah sangat...kawal lah sikit.. tapi kalau dah teruk marahnya tu... hum..aku tak tahu lah uh...




hurm.. dan akhir sekali.. aku minta maaf lah k kalau ada sesiapa yang terasa, tersinggung, ke pa ke dengan entri aku yang ni... aku minta maaf sangat... aku harap korang faham apa yang aku cuba sampaikan... k? jangan salah faham pulak... kalau ada tak puas hati apa-apa... cakap elok-elok k? kita ada akal kan?=)


takpelah...tata korang! like korang taw! huhu,,,

0 ORANG COMEL KOMEN DENGAN PENUH PERASAAN: