Wednesday, November 30, 2011

ENTRI INI BERBUNYI : Remaja...dan Cinta...

assalamualaikum...helow! ttoottoottt!!!!

dan salam satu malaysia...

subhanallah...alhamdulillah... Allah hu akbar...


remaja dan cinta? ape kes? ceh... aku pon remaja dan mungkin korang yang tengah remaja ni pun remaja... mesti korang pernah mengalami kisah cinta pada usia remaja ni kan? pernah tak? pernah tak? siapa pernah angkat  perut.... waaaahhhhhhhhhh....besar nya perut... banyak makan..... ish..ish...ish....


so, sekarang ni apa status korang? single or tengah couple? bagi yang tengah couple tu....it's ok.. kapel jelah kalau tak de pape halangan kan.... bagi yang single tu... bagi lima sket! pap! ok thanks....=),



aku dulu pernah jugak bercinta macam korang... dan mungkin jugak sampai nak rak la... *bagi aku lah...* tapi bila aku dah makin nak besar ni... makin risau masa depan ni... *aku tak kata aku dah besar sangat dah* cuma,, yelah.. insyaAllah...perjalanan hidup aku masih jauh... dan insya Allah jugak.. ini bukan masanya aku nak cari jodoh... ini masanya untuk aku jalani hidup sebagai seorang remaja yang sepatutnya... iaitu pergi sekolah, belajar, balik rumah, makan , tidur apa semua... that's normal...kan? bagi yang kapel tu,, balik rumah mesej bf/gf masing-masing, ape semua bagai.. tapi kalau diorang dapat bahagikan masa dengan baik... memang baguslah..,. kan,...


sebelum ni pun aku ada kapel jugak.... dan memang kapel series jugaklah... tapi sekarang all it's over... sebab ape? teetttt.... no comment... =), aku, ntahla... kalau boleh aku taknak bercinta lama sangat... kalau bercinta lama-lama pon tapi kalau takada jodoh tu memang tak kan bersatu punye... kalau ada jodoh alhamdulillah lah kan... tapi kalau bercinta saje tapi masing-masing poket kosong... pon rasa macam tak berapa jugak kan....*aku bukan nak kata aku mata duitan...tak...*,




tapi bagi aku, kalau boleh biarlah cinta tu datang sendiri tanpa perlu dicari.. dan cinta tu akan datang sendiri bila dah sampai masanya nanti... dan kalau boleh biarlah masa tu masing-masing ekonomi dah kukuh...*paling penting si lelaki lah*, supaya nanti senang, nak buat perancangan masa depan, *dan jugak meyakinkan mama aku..=P* dan bila dah berkenan tu, dah buat solat istikharah dan memang nampak yang dia tu jodoh kita, kahwin jelah.. kalau takde halangan lah...


aku rasa lagi senang sebab masing-masing dah boleh berfikir dengan baik... dan matang.. sebab bercinta memang senang... i sayang you.. you sayang I.. tapi nak berkahwin memang bukan perkara yang senang n simple beb... kena ada perancangan yang betul.. ekonomi yang kukuh, semua cukup baru boleh kahwin.. kalau sekarang ni.. bercinta bagai nak rak pon, tapi ape takde, pon.. buat apa..




dan kalau bercinta bagai nak rak pon... tapi jodoh takde.. pon buat ape... kan? macam sia-sia je... kan putus tengah jalan, mulalah frust menonggeng lah apa lah... apa nak buat pon tak boleh sebab susah hati... kan parah tu...apa - apa pon lelaki yang kena bergerak lebih daripada lelaki, sebab lelaki lah yang nak bagi nafkah, lelaki lah yang nak jadi ketua keluarga, lelaki lah yang nak jadi imam.. perempuan pun kene usaha jugak untuk menjadi lebih baik  dan bantu si lelaki, tapi janganlah pulak asyik nak harapkan perempuan je kan?
 

hum.... korang rasa apa yang aku cakap ni betul tak? no wonder lah sesetengah orang cakap, kerja dulu, baru bercinta... dan aku rasa macam... betul jugak... korang rasa?  korang faham tak apa yang aku cuba cakapkan ni? faham tak? 




apa-apa pon jangan lupa pada Dia yang Maha Mencintai juga.....=), dan harap-harap kita semua akan mendapat jodoh yang baik...amin....=)


takpelah, tata korang! like korang taw! huhu,,,

2 ORANG COMEL KOMEN DENGAN PENUH PERASAAN:

ninazahar said...

sis pun remaja gak ngeh3x... pernah bcinta bagai nak rak jugala masa study dulu last2 kena tgal gak sudahnya. pastu kenal hubby masa dah keje. bcinta x lama, terus tunang n kahwin. sis setuju dgn pndpt keje dulu br kahwin. apapun, tpulang pd diri masing2.

syifaa said...

sis....sweeeeetnyer sis, brcnta tak lama then terus kahwin...waaa.... hihik... syok lah sis...=D