Tuesday, November 22, 2011

ENTRI INI BERBUNYI : apa motif kutuk belakang-belakang???

assalamualaikum...helow!ttoottoottt!!!

dan salam satu malaysia...

subhanallah....alhamdulillah....Allah hu akbar...


                                   'paku dulang, paku sepih,
                                          cakap orang, dia yang lebih'


korang pernah dengar kan pantun ni? kalau aku salah maaf ye? tolong tegur... but tegurlah dengan cara yang berhemah...ok? aku akan terima dengan hati yang terbuka...=)



ya... korang pernah jumpa tak orang yang macam ni? kutuk orang lebih-lebih je je tapi diri sendiri yang buat... mengata orang itu ini and kecoh-kecoh but at last diri sendiri buat jugak...ape kes?

pernah jugak aku jumpa orang macam ni.. (tipulah kalau tak pernah jumpa kan..kalau tak pernah, buat apa aku buka entri? ) dia cakap orang itu ini lebih-lebih je...

"eh kau tau tak budak tu kan....dia kan....bla...bla...bla....x elok taw tak"


lama sikit kemudian......heh..kau pun buat jugak! LOL! (lol aku tak semestinya Laugh Out Loud ya.. maybe toLOL jugak..depends on sentences..sekian terima kasih..)


pastu malaslah aku nak ulang balik ayat dia tu kan kang dia kata aku cari pasal pulak... yang aku hairan betul.. tang kutuk tu kalau sikit-sikit takpe jugak aw...ni tak heboh satu dunia pasal salah orang.. bukan nak tegur depan-depan..pegi kutuk belakang-belakang...ape kes? cakaplah depan-depan..kan senang?


pastu cakap macam lah perfect sangat... haiya... kan dah diri sendiri dah buat? nak kata ape? apeeeee pon tak boleh oh.... aku pelik jugak..kadang-kadang ada budak tu tak cari pasal pon dengan orang ni tapi orang ni dok seboklah mengata belakang-belakang, kalau nak tegur secara baik tu tak pelah jugak..ni tak.. kutuk pulak.. cakap depan-depanlah beb...apelah...


yang paling aku geram sekali bila... cuba korang bayangkan ea, satu hari tu tiba-tiba je korang orang lain pandang lain je kat korang...pastu tak lama tu..rupa-rupanya ade orang buat cerita plak kat korang... dan rupa-rupanya ada orang buat cerita buruk atas nama korang,...cerita tak betul plak tu..apa kes? kalau tak puas hati cakap depan-depanlah kan? tak payahlah nak buat cerita pulak... mintak kaki ke ape? kan? tak patut betul lah..kan? eh,,,,,,emo betol aku...


tolonglah k? kalau nak kutuk orang tu berpada lah sikit... jangan main lepas je.. dan kalau tak puas hati tu..cakaplah depan-depan.. janganlah main kutuk belakang... buat dosa je... apelah weh... haiya.. berfikiran terbuka lah sikit..kita ni makin besar..bukannya makin jadi budak kecil yang tak matang-matang lagi... ok?


by the way..kalau aku ada buat silap kat korang secara sengaja atau tak..aku minta maaflah k? jangan hentam aku pulak... cakap elok-elok...boleh kan?

korang ade tak friend yang macam ni? kalau ad...ce citer sikit..ce citer sikit....boleh?


takpelah..tata korang! like korang taw! huhu,,,

1 ORANG COMEL KOMEN DENGAN PENUH PERASAAN:

dina said...

Setuju sangat sangat.... Nak copy ayat ayat ni boleh? Saya ada kena jugak orang kutuk belakang... Kononnye nak buat baik tapi diam diamm kutuk orang......