Friday, November 25, 2011

ENTRI INI BERBUNYI : Wanita dan 1001 kisah hidup....

assalamualaikum..hellow! ttoottootttt!!!

dan salam satu malaysia...

subhanallah..alhamdulillah....Allah hu akbar...


majoriti lah cerita -cerita kat dunia ni.. tak kiralah samada dalam novel ke movie ke atau apa-apa jelah yang sewaktu dengannya kan... cerita pasal perempuan...perasan tak? tak? =.=' huh....




menjadi seorang perempuan itu satu anugerah...kerana menjadi perempuan bukan perkara mudah.. dan perempuan semestinya mempunyai seribu satu kisah yang tersendiri... dimana ada tawanya... ada runsingnya... ada bahagianya... dan ada sedihnya kan? mestilah... kalau tak da semua ni.. bukan manusia namanya tu....XD...LOL


perempuan ni... dia lah penawar.. dia lah racun... dia lah madu... dia lah ubat gegat.. dia lah air cond.. dia lah api... dia lah ais... dia lah air panas.... dia lah penyebabnya... oleh kerana sang perempuan.. macam -macam cerita boleh terhasil kan?



perempuan ini dasyat... tatkala sang arjuna sibuk menjalankan tugasnya sebagai ketua keluarga dan mencari rezeki yang halal... si wanita pula menunggu di rumah.. sambil menjalankan tugasnya sebagai suri.. dengan  mengemas itu..mengemas ini... salah letak kang kene marah... tapi tetap bertahan dengan karenah keluarga yang menguji kesabaran... hey..ingat senang ke jadi perempuan?


perempuan ini lembut...perlukan perlindungan, perlukan sokongan, perlukan perhatian dan perlukan teman yang sentiasa berada di sisi... bukan untuk sementara..tapi untuk selamanya...menemani diri hingga ke firdausi... walau sekeras-keras kepala batu pon gadis itu... dia tetap wanita... yang dalam sudut hatinya.. lembut...dan perlukan teman..meskipun dia tidak menunjukkannya.. dia ego ketika itu...mungkin?



perempuan dan air mata? itu sudah sebati dengan hidup perempuan.. dengan air mata lah dia menceritakan segalanya... dengan air matalah dia meluahkan kepedihannya...dengan air mata juga lah dia menceritakan kebahagiannya, kesedihannya dan kehidupannya.... dengan air mata jugalah perempuan menjadi kuat dan bangkit dari kelemahan..


perempuan mudah melukakan..dan mudah juga dilukakan,.. dan sejurus dia dilukakan... payah pula untuk melupakan... jangan dipermainkan hati perempuan...kerana dia juga manusia..punyai perasaan..punyai hak untuk mendapat kasih sayang.. dan tidak sepatutnya dibuat sebegitu rupa...jangan ditinggalkan dan diperlekehkan perempuan yang sedang menangis.. tetapi.. kaji dan mengetahuilah punca yang menyebabkan perempuan itu menangis... kenapa? apa puncanya? anda? mungkin juga?


tetapi tidak jugak meminta untuk disanjung tinggi bak bintang dan matahari... hanya meminta sedikit kasih, sedikit perlindungan, sedikit tempat bergantung... agar dirinya terasa selamat dan bahagia... agar dirinya terasa seperti disayangi.. agar dirinya terasa seperti diambil berat...agar dirinya terasa tidak kesunyian... tak kira di waktu senang.. ataupun susah,..




jangan disalahkan perempuan yang kurang sopan.. jangan disalah kan perempuan yang menjadi kaki lelaki... mungkin dia pernah kecewa oleh lelaki...dan berniat untuk membalas dendam terhadap lelaki... mungkin? kerana disakiti oleh sang lelaki yang pernah bertakhta di hati dan pernah dicintai itu sangat sakit dan antara perkara yang paling menyakiti perempuan... dan mungkin ianya boleh merubah perempuan... samada menjadi lebih kuat..ataupun..semakin lemah dan memilih jalan salah...perempuan ini kadang-kadang mudah terpengaruh... maka bimbinglah dia ke jalan yang benar,... dan jangan pula bimbing dia ke jalan yang salah...


perempuan...perempuan...perempuan... aku pun perempuan... mungkin yang tengah baca ni pun perempuan.. sebagai perempuan.. apa yang kamu rasa? hidup sebagai perempuan? dan sebagai lelaki...apa yang anda tahu mengenai perempuan?



takpelah...tata korang! like korang taw! huhu,,,,

2 ORANG COMEL KOMEN DENGAN PENUH PERASAAN:

alangKhoma said...

ni yang paling comel komen..hehehe...kesiannya org pompuan...sabar na...

CSI said...

@alangKhoma

hihi.... thanks ya komen!