Tuesday, October 18, 2011

ENTRI INI BERBUNYI : MasyaAllah.... budak kecil (cina) yang menjadi mangsa orang yang tak ber.pe.ri.ke.ma.nu.si.aa.n..

assalamualaikum..helow!!ttootttoottt!!!

subhanallah...alhamdulillah...Allah hu akbar...


kita ini manusia yang dikurniakan pancaindera yang cukup...dan diberi akal yang waras dan dapat berfikir sepenuhnya...serta hati dan pelbagai jenis perasaan..


nak kata tak da perasaan kasihan.....kita semua ada,,


nak kata tak da perasaan rasa bersalah....kita semua ada,,


nak kata tak da perasaan sedih...kita semua ada....


TAPI


orang dalam video ni.... ade perasaan ke tak??

*sila hayati video ini.... sungguh menghayat hati....T____T


video


orang yang langgar tu...ape perasaannya?

yang tukang tengok jek tu nak dekat berapa orang dah...tengok je ke? what the?

takde ke rase-rase nak tolong ke or buat something else yang boleh bantu budak tu ke? sabar jelah... yang tukang langgar tu akui langgar lari elak masuk penjara...ha...boleh pulak nak elak kan?

hurm..sebelum aku lepas banyak lagi...baik kita doakan je keselamatn budak perempuan tu.. budak perempuan tu pun dah tunjukkan tanda yang dia semakin stabil...alhamdulillah....


aku harap semuga selepas ni...masyarakat kita lebih berhati-hati dengan kejadian yang berlaku sekeliling kita...ingatlah bahawa.,...the more you give,...the more you get...Allah tu Maha Kuasa n Maha Adil... kita tak dapat nak lari mana pon... hum..


renungan kita bersama..bukan aku nak malukan orang dalam video tu..tapi bertujuan untuk sama
-sama memberi kesedaran kepada kita semua.. manusia memang tak dapat lari dari kesalahan..tapi bila dah buat tu..cepat-cepatlah minta ampun..


apa yang akan terjadi kepada kita suatu hari nanti pon..kita tak tahu..semuanya dirancang Allah... kita hanya ikut dan berdoa sahaja...tapi selagi kita boleh elak buat perkara salah tu...elak kan lah kan....


astaghfirullahalazim....

*terima kasih kerana berzikir bersama-sama....=)

xpelah... tata korang! sayang korang taw! huhu,,,, 

0 ORANG COMEL KOMEN DENGAN PENUH PERASAAN: