Monday, January 2, 2012

ENTRI INI BERBUNYI : Hai 2012! By 2011!

assalamualaikum..helow! ttoottoottt!!!

dan salam satu malaysia...

subhanallah...alhamdulillah....Allah hu akbar...

TO 2012

TO 2011

2012 dah datang tapi sukar jugak untuk aku lupakan memori 2011 yang banyak pahit manis...tahun 2011 lah aku mulakan hidup baru sebagi pelajar baru di sekolah yang baru,... 2011 lah yang buat aku pening kepala memikirkan bermacam masalah yang datang bertimpa-timpa sampai kadang-kadang aku rasa macam tak larat nak memikulnya...2011 lah buat aku menangis, ketawa dengan pelbagai perisatiwa yang tak ku duga...

2011 lah buat aku kenal serba sedikit negeri kelantan.. 2011 buat aku rasa macam aku berfikiran matang sikit...=P, 2011 lah beri aku pengalaman yang aku tak jangka aku akan rasa,,, dan banyak lagilah... kenangan di 2011 yang buat aku jadi aku... it's... wonderfull k..



walaupun aku tak berapa bersedia untuk meenghadapi 2012 yang aku tak tahu apa yang bakal aku tempuhi... tapi.. takpelah... life is life.... aku kene tempuh juga.. selagi hayat di kandung badan... aku kene tempuh jua hidup ini walau apa cara sekalipun... it's my life and I'm ready for it...*walau pun aku gugup*

kalau nak tanya pasal azam...korang ada azam? aku tak pasang azam pun tiap-tiap tahun..sebab aku jenis yang tak pandai merancang untuk apa yang bakal berlaku.. aku jenis yang hadap je apa yang jadi.. *walaupun aku ni penakut tahap dewa*, walaupun kadang-kadang aku rasa aku tak mampu nak layan semua tu tapi aku ingatkan diri aku.. yang ...



" Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." = Al-Baqarah, ayat 286..


aku fikir... lepastu aku pesan diriku..apa yang terjadi.. hadap saja.. tak guna untuk aku berpatah balik... untuk apa aku menoleh ke belakang? sedangkan peluang masih berada di depan mata aku? cuma aku tidak perasan atau aku buat-buat tak nampak..?...



sebab itu kalau kita ada masalah hidup..jangan malu dan segan untuk merujuk kepadaNya kerana Dia Maha Pendengar.. dan Allah tahu kita kuat sebeb itulah kita diberi ujian seberat itu... jadi..janganlah cepat mengalah... ok?

untuk tahu 2012 ni..sorrylah sikit... sebab aku tak dapat nak update blog selalu.. aku kene jarang-jarang sikit..sebab tahun 2012 tahun yang menakutkan dan penting bagi aku.. so..kalau korang nak baca aku.. bacalah di entri sebelum ni yang beriban tu ok? *ceh..beriban lah sangat..XD*



so..korang..amacam? get ready untuk berhadapan dengan 2012? jom kita tempuhi bersama! hahhaahahahaaha! *eh..semangatnya aku?*

takpelah...tata korang! sayang korang taw! huhu,,,

2 ORANG COMEL KOMEN DENGAN PENUH PERASAAN:

r-5 said...

Alla the best buat tahun 2012 ni.. semoga dipermudahkan segala urusan anda.. :)

CSI said...

@r-5

thanks... insyaAllah... awk juga..semuga dipermudahkan segala urusan...amin..