Sunday, December 18, 2011

ENTRI INI BERBUNYI : Orang lebih suka cari salah kita daripada lihat kebaikan kita

assalamualaikum...helow! ttoottooottt!!

dan salam satu malaysia...

subhanallah....alhamdulillah....Allah hu akbar...


oh... disaat aku kecewa dengan TAK DAPAT BUAT HEADER SENGET ni... hisk..hisk.. takpelah...perjuangan ku di blog tetap ku teruskan jua.. walaupun hati ini bagai kaca diketuk-ketuk dengan penukul besi... oh... *teruk sangat tu*

eh, aku perempuan lah.. sesat ni


takpelah... ok back... aku tak faham jugak kadang-kadang aku pelik dengan orang sekarang .....kenapa? meh aku jawab...ehemmmm ehemmm.... *ceh* orang lebih suka cari salah berbanding cari kebaikan orang setuju? yups..terima kasih aku tahu korang setuju... yang buatkan aku lebih pelik lagi ialah.. kadang-kadang seseorang itu tak cari pasal pon dengan tukang cari salah tu.. pastu yang nak dicari pasal tu kenapa...*erk..faham kan?*


semua manusia itu ada cacat celanya, tak kiralah fizikal kah, caranya kah, tutur katanya kah, pemikirannya kah, semua orang ada kelemahan masing-masing tetapi, manusia ini juga ada kelebihan masing-masing yang tersendiri....


aku bertambah pelik..*wah..betapa banyaknya pelik aku, dasyat bukan?* apabila kelemahan seseorang itu ditokok tambah pulaklah dengan cerita yang tidak benar... oh kenapa huh? kenapa? dengki betul ini orang mari kasi belasah sama dia... dush..dush... terima kasih..*aik? tetiba?*



ok senang cakaplah k, tak payahlah nak cerita keburukan orang je memanjang.. kita sendiri pun tak perfect ok? buat apalah kita bersusah payah nak pergi buat cerita buruk pasal orang.. bukan dapat apa pon..dapat dosa ja pun... dan tak kiralah kalau kisah buruk tu benar atau salah... tugas kita ke nak hukum dia? tugas kita ke? jawabbb????!!!!!! *eh.. itu bukan marah..tanya jek...;)*


bukan tugas kita kan? huh... yang aku kesiannya.. sampai nak bukak aib orang tu apahal babe? *pabila dialog minah rempit keluar* yup...aku tahu lah kau tahu pasal apa yang dia buat... tapi kalau diam je tak boleh ke? ini sampai nak cerita kat orang dan yang paling aku takut sekali pergi dedah kat fb... kenapa? Mark Zuckerberg buat FB untuk kita 'friend' dengan orang itu dan orang ini... bukannya untuk kita bukak aib orang ada faham?


kita buka aib orang, Allah bukak aib kita kat akhirat nanti taw? *mintak-mintak kita semua jauhkan..amin,....* dan ingatlah wahai insan bahawa semakin ramai kita benci orang, maka semakin ramailah orang benci kita ok? ada faham? faham kan? aku cakap melayu lagi ni.. kang keluar perancis terus ternganga korang masuk lalat kang? aku tak jawab nanti...

sekali lagi, saya perempuan


disini, saya menyeru marilah kita sama-sama menjauhi perbuatan ini...*amin.......* ok? give me five boleh? pap! ok thanks... aku sayang korang.... *buat-buatlah pap tangan ngan aku di alam maya*


takpelah..tata korang! sayang korang taw! huhu,,,,

11 ORANG COMEL KOMEN DENGAN PENUH PERASAAN:

Ungu Violet said...

yep...yg eloknya kita tutup aib orang lain..

InsyaAllah...Allah akan tutub aib kita di akhirat kelak..:)

Milani said...

Thanks for putting rolling eyes on my blog :)

Hamba Allah _1 said...

terimakasih sudah mampir blog kami...
orang malaysia ya...


kami orang indonesia...
bahasanya sedikit berbeda,tapi cukup bisa dibaca..hehehehe

sue bee said...

Entri best gak nak di baca nih..

Masigit said...

Saya berkata: blognya beda dan bagus///Sukses ya...

snf said...

manusia nie macam macam.semoga kita sabra dan tabah dlm menghadapi maanusia yang macam macam ini:-)

Hati Hensem said...

manusia. biasalah tu,kita tak boleh nak ckp apa,kang tegur tak pasal2 kene sembur

Yana said...

itulah manusia. sentiasa berbuat silap & belajar dari kesilapan :)

soooooour said...

tenang2...relax sudah....

pencinta_syahid94 said...

salam...
urm,bg ana..adatlah tu..org ade mulut,kite x leh tutup mulut dyorg..yg pentg kita jge mulut kita dan hati kita.ttpkan iman ya ukhtie...org xkan berhenti bercakap slagi kita x dikebumikan...
wallahu a'lam...

syifaa said...

#Ungu violet: yup...itu yang sebetulnya...kan? =D

#Milani: welcome...=D

#Hamba Allah_1: waduh..nggak papa... saya juga bisa faham sih... heheh...

#Sue bee: hey thanks ya...=D

#Masigit: terima kasih....=D

#snf: ya...betol tu..betol3....heeee..=D

#Hati hensem: ya...taw takpe...kang tak pasal2 kan?

#Yana: ya...manusia... =D

#soooooour: heeeee....peace!

#pencinta_syahid94: wasalam, yups... saya setuju....heee...=D


thanks guys!