Thursday, December 8, 2011

ENTRI INI BERBUNYI : kenapa mesti warna rambut? n,, peliknye fesyen

assalamualaikum...helow! ttoottootttt!!

dan salam satu malaysia....

subhanallah....alhamdulillah.....Allah hu akbar....


betul tak tajuk entri aku ni? aku kurenggggg sikit bab-bab nak tulis tajuk yang gempak-gempak ni...hahha... so, belasah jelah apa-apa pun..yang penting isinya...kan? tapi tajuk pun kene menarik juga... tapi...erk.. ok.. fine.. *aku tak reti buat tajuk*


seperti yang kita semua tahu, peredaran zaman semakin maju dan macam-macam fesyen jugaklah yang muncul *sampaikan aku pun nak terpengaruh* di Malaysia ku yang tercinta ni... sampai kan..kadang-kadang aku tengok dan bermonolog sendirian...


"peliknya fesyen diorang pakai ni... erk..agak-agaknya, macam mana lah bakal mak mertua diorang tengok fesyen diorang yang pelik sangat ni??"




dia punya pelik tu sampaikan aku tak tahu nak describe macam manalah kata kau! ha... punya dasyat.. betul lah, kalau pakai shawl, baju jaket, dengan baju T kat dalam, dan seluar jeans, kira ok lagi.. ini dah pakai macam... cemana eak.. baju seluar warnanya bukan main pelik kombinasinya, ada jugak yang pakai inner, then pakai baju dress yang macam seksi sikit tu, tapi dress tu macam pelik sikitlah,... ntah.. Ya Allah...punya susah aku nak cakap... korang faham-faham sendiri lah...*T____T*



yang warna rambut ni,... bila dah dewasa sikit, mula warna rambut, ada yang lepas spm pun, ada yang warna rambut, tahu tak yang warna rambut ini haram,.. walaupun pewarna rambut itu ada tanda halal... tapi kita sebagai orang islam, tak boleh pakai ye? harap maklum.. inai je yang boleh dipakai... yang lain tidak boleh.. kalau kita pakai pewarna rambut, kita terpaksa botak kan balik kepala, bagi tumbuh rambut baru.. barulah boleh beribadah....ok? * ini sumber aku dapat ketika aku tengok rancangan 30 minit ustaz Don, Ustaz Don yang cakap.. bukan aku..*


lagipun, warna rambut asal kita kan dah lawa? buat apa nak letak warna? kan susahkan diri balik tu.. kadang-kadang macam pelik je sebab, muka melayu tapi rambut warna lain...


korang? ada warna tak?



takpelah.... tata korang! like korang taw! huhu,,,

0 ORANG COMEL KOMEN DENGAN PENUH PERASAAN: