Sunday, December 18, 2011

ENTRI INI BERBUNYI : hidup ini rumit tapi sempurna kan?

assalamualaikum... helow! ttooottoooottt!!

dan salam satu malaysia......

subhanallah....alhamdulillah....Allah hu akbar...





apa pendapat korang tentang hidup? ya...bagi aku hidup ini rumit....*bagi hidup aku la..korang aku tak taw pulak..heeee* , kompleks tapi sempurna semuanya....kenapa sempurna? sebab dalam hidup kita..macam-macam kita lalui, ketawa, suka, sedih, sengsara, derita, pedih, runsing, buntu kecewa, dan macam-macam perasaan lagi yang Allah bagi kat kita kan?


aku hidup dengan banyak bermain emosi... tambahan lagi aku ni jenis yang suka pendam... ya..pendam... kalau aku ada masalah... aku suka pendam... tapi ada masanya aku cerita jugak kat orang lain... tapi mostly aku pendam lah... *eh, tersesat broken eng pulak*... dan aku rasa..kalau aku takde mood..orang boleh perasan sebab aku ni jenis banyak cakap.., sampai kawan aku cakap...


"syifaa... tak letih ke?"

aku jawab...

"erk... tak... heeeeee =P"


hahha...bateri mulut aku full mungkin? dan aku akan diam bila aku ada dua sebab je...

C$I> moody
C$I> mengantuk....=D


sampai kan ade kawan aku yang bertuah ni cakap.. kat aku pada suatu hari....

"adakalanya, bagus jugak kau mengantuk...."

dan aku jawab spontan

"kau! jahat! nak suruh aku diam lah tu!"




kejamnye depa... oh...tidak... ok..back.. hidup ini rumit bagi aku sebab orang yang jenis macam aku ni lah... jenis yang suka pendam masalah.. tak reti bahasa nak cerita problem kat orang lain.. aku rasa susah... tak taw kenapa tapi lidah aku kelu, perasaan serba salah, jadi aku putuskan..untuk aku simpan...

aku suka pic ni...;(


aku simpan sampaikan kadang-kadang aku tak sedar air mata menemani aku dengan setia.....*wah.. sasteranya aku* ya...aku simpan... korang pernah rasa tak seperti nak sangat menjerit dengan sekuat hati.. tapi mulut terkunci? korang pernah tak rasa macam nak berlari tapi kaki digari? pernah tak rasa macam nak pecahkan barang tapi tangan diikat? *wow... teruknya perumpamaan aku?*


ya....it's very hurt kan? sangat lah sangat... tapi alhamdulillah....Allah masih beri aku kegembiraan walaupun seketika... alhamdulillah... keluarga aku buat aku gelak.. alhamdulillah... internet sanggup teman aku... *erk?* alhamdulillah.. kadang-kadang aku gelak sorang-sorang.,...*huh? aku dah gila ke?* dan alhamdulillah... korang baca blog aku...yeay!

ala tomey-tomey

sampaikan kadang-kadang aku rasa aku sendiri tak faham  apa aku rasa... perasaan tu suruh aku panggil air mata turun... aku tak faham...kenapa begitu? dan tiba-tiba air mata pun turun tanpa diundang... oh.. tanpa sebab.. kenapa ya? aku tak tahu... jadi, aku layan jelah..... dan kadang-kadang aku 'dislike' perasaan tu...




aku nak sangat... lari... lari...jauh-jauh tanpa ada orang... nak sangat aku jerit... sekuat hati... nak sangat aku menangis semahu-mahunya... aku nak sangat... *itu bila perasaan 'dislike' tu datanglah*...dan aku nak sangat....




sebab tu aku kata hidup ini rumit tapi sempurna... sebab Allah bagi kita rasa semuanya dalam hidup ini... kadang-kadang kita boleh rasa semua tu dalam masa sehari pun! kan? pernah tak? kalaulah aku tak rasa semua ni...aku takkan rasa apa itu nikmat hidup yang sepatutnya seorang manusia rasa...


so...korang rasa? hidup ini apa?



takpelah...tata korang! sayang korang taw! huhu....

5 ORANG COMEL KOMEN DENGAN PENUH PERASAAN:

pyejal said...

hidup tanpa cabaran dan dugaan, tak bermakna.
so utk segala dugaan yg menimpa.enjoy it. life would be meaning full :)

visit me @ http://pyejal.com/blog

Amie. said...

hidup setiap hari adalah kerana Allah. nak buat semua benda pun, referlah kepadaNya.

erti hidup pada saya ialah apabila kita rasa tenang & sentiasa kuat walau apapun yang mendatang.

jangan putus asa ! hehe.

syifaa said...

guys! thanks ya... sebab bagi nasihat... suka sangat n terharu...hihiii...terima kaseh... sayang korang taw! =D

pelangi sepi said...

sabar tempuh segala dugaan hidup

syifaa said...

#pelangi sepi: terima kasih pelangi sepi... =D