Saturday, July 10, 2010

berangan??? salah ker???

hurmmmm.......salah ker kita nak berangan? tak salah kan..... Syifaa suker sangat berangan...n Syifaa boleh jadi ape yang Syifaa nak. Berangan ni dah jadi satu hobi n habit pada Syifaa. Syifaa boleh berangan bila-bila masa.. tak kiralah atas katil ke, bilik air ke, atas motor sebelum nak pergi skula pown boleh.... hakhakhak.. terok kan... huhu...

Kadang- kadang tu, time Syifaa tengah dok syok-syok berangan... ade jer halangannyer.
Orang panggil lah, apelah. Kadang-kadang tu bile Syifa cakap Syifaa tengah berangan, diorang geleng kepale or.. ade jugak yang cakap, "ko ni Syifaa, berangan je keje!".
Dalam hati Syifaa,"eh! sukaty aku lah aku nak berangan ke hape ker.. yang ko sebok kenape?" tapi, sekadar dalam haty.... nak diluahkan.. tak sampai haty.. kang takot ade pulak yang kecik haty.. nakkkkk kene pujok pulak... ni yang malas ni.

Tapi kan, bagi Syifaa... tak salah rasenyer kalau kita nak berangan kan? salah ker? cuma kita kenelah kene pada tempat, mase n keadaan nyer...kalau tak kene pade semua tu.. memanglah salah... examplenyer, kalau kita berangan mase kiter tengah masak, memanglah mak kita marah.Mane tak nyer tengah goreng ikan, kita berangan, mane tak hangus ikan tu dibuatnyer ha. N, kalau kita berangan time tengah study or tengah belajar, mane lah nak masuk ape yang kita dah belajar tu dalam kepale otak kita ni? hurm.... n lagi satu janganlah pulak kita berangan time solat. tu memang dah ade penyakit berangan tahap kritikal dah tu. bawak-bawaklah mengucap or pergi ker hospital yang berdekatan ye.... huhu.

Kalau kita berangan time solat.... cemaner lah kan? tak kusyuk ibadah kita n ntah- ntah ibadat kita tu tidak diterima oleh Allah.. penat jerk kita solat..Solat ni, kalau kita amalkan selalu, banyak manfaatnyer kan... examplenyer(dah! masuk pasal solat pulak! huhu balon jelah... hakhak)... kalu kita selalu solat, tubuh badan kita akan sihat oleh kerana pergerakan dalam solat yang kita buat tu... ha... kan bagos tu... n kalu puase plak, lemak dalam badan kita akan berkurangan kerana bile puase, lemak-lemak kita tu akan bertukar menjadi glucose balik.. ha.... ibadat-ibadat dalam solat ni memang menyihatkan... tambahan lagi kita akan mendapat pahala apabila melakukannya... huhu.... tadi citer pasal berangan, tetiba masok pasal ibadah pulak.... hehehe,,, x pelah kan... kalu kita saling ingat- mengingati kan x salah... kan dakwah namenyer tu.... huhu...

k, sampai sini sajer yer topik kita pada hari ini... mungkin Syifaa akan lambat update lagi oleh kerana time tahun ni yang tak berapa sesuai dengan keadaan Syifaa.. tapi, x pela k.... ok.. see ya!!!

0 ORANG COMEL KOMEN DENGAN PENUH PERASAAN: