Tuesday, August 9, 2011

ENTRI INI BERBUNYI : Tahan Nafsu!!!!!

assalamualaikum...helow! tttoootttooottt!!!!


hait korangs! tahan nafsu? oih! jangan fikir lain pulak! ini kan bulan puasa...so,,, kite kene tahan nafsu makan, minum, mengumpat (ade trase? huhu), mengata...erk...bukan sama je ke dengan mengumpat kan?? tak pelah... ha...dan jugak banyak lagi yang kite perlu kawal pada bulan puasa yang penuh barakah ini.....kan?


aku balik sekolah pukul... 2.00... isnn dan selasa 2.45!!!! huh...bayangkan aku nak kene tahan ngantuk semua bagai time tu....hooooo memang tak la kan...tapi apa kan daya...aku insan yang lemah...hanya mampu berserah.... huahahahaahaha.... takde lemah-lemah de...belum pape lagi dah lemah... atoi...cemane ni??




aku tak boleh bla betol bila aku pergi bazar ramadhan...nyaaaaaaaaaa... macam-macam juadah sampai aku rase peniaga kat situ nak buat kenduri dah...hakhak.. cume kite kene bayar jek... itupun tempat makan kat rumah... okay..ape aku mula merepek ni????


aku nak cakap....bila kita pergi bazar ramadhan..jangan mem? ba? ba? ba? zir! ya! pandai cucu atuk...huhu...(sejak bile aku bercucu?) ha! membazir.....ini memang sifat aku lah kan kecik-kecik dulu... memang tamak haloba..tamak halwa...semua lah... tapi..time tu budak-budak..so....tak pe kot....(alasan....)


tolong saya, boleh???


sekarang aku dah mula melatih diri supaya kurangkan sikit sifat aku yang semua bende nak beli tu..ha.. sebab aku rase..bila aku beli banyak.. pastu..lepas berbuka..perut dah buncit..mulalah tak habis..then, kene ceramah kejap pastu membazir....ish..ish..ish...agak-agak kalau orang yang kurang bernasib baik kat tempat aku ni..mesti dia habiskan kan? betapa kurang bersyukurnye aku... kira alhamdulillah lah aku dapat makan terlebih cukup... daripada mereka yang lebih memerlukan tu... huh....hisk...hisk...hisk.....insaf oh...




so! marilah kita sama-sama membendung masalah pembaziran makanan di negara kita pada bulan ramadhan yang mulia ini..oukay! lagi pon..membazir kan....amalan syaitonnnnn...nak ikut diorang ke? tak kannnnnnn? kalau kita tak dapat tinggalkan terus sikap ni.. mulakanlah dengan mengurangkan dan mengawalnya sedikit demi sedikit... ok! join me buddy!...huhu



semuga hidup kita penuh barakah....amin...=)


xpelah,,tata korang! sayang korang taw!huhu,,,

0 ORANG COMEL KOMEN DENGAN PENUH PERASAAN: